Gra szkoleniowa

Webmaster

Wspólne działanie i realizowanie jednego celu

Zadanie zespołowe „Webmaster” – Ćwiczenie zespołowe świetnie sprawdza się zarówno w dużych zespołach, jak i w wariancie rozgrywanym w podgrupach. Istnieje możliwość wykorzystywania ćwiczenia wewnątrz sali szkoleniowej, jak i w wariancie outdoorowym.

Wspólne działanie i realizowanie jednego celu. Webmaster to ćwiczenie współpracy nad złożonym projektem, w którym uczestnicy postawieni są przed wyzwaniem utworzenia sieci z dostępnych kolorowych lin różnej długości, zgodnie z czarno–białym wzorem.

Jest tylko jedno możliwe rozwiązanie i tylko jedno możliwe podejście do wykonania zadania w fazie realizacji. Kiedy konstrukcja zostanie ułożona zgodnie ze wzorem, zespół musi wypracować i przetestować strategię, która umożliwi rozłożenie konstrukcji i ponowne jej błyskawiczne ułożenie. Poszczególnych elementów nie można w żaden sposób oznaczać, czy odkładać i dlatego niezbędny jest dopracowany w szczegółach plan, który pozwoli rozróżnić poszczególne części. Podczas wykonywania zadania Webmaster widać wyraźnie jak komunikuje się zespół, jak dba o relacje i atmosferę pracy, jak poszczególne osoby biorą odpowiedzialność za wspólne zadania i jakie mają poczucie wpływu. Czyni to z Webmastera niezwykle uniwersalne ćwiczenie.

Świetnie sprawdzi się podczas spotkań eventowych, jak również na szkoleniach budujących zespół i wspierających poprawę relacji w zespole. Wykorzystać ją można także na szkoleniach z efektywności i komunikacji oraz jako narzędzie wspierające rekrutacje podczas assessment center.

Dla kogo

Gra Webmaster adresowana jest do bardzo szerokiego kręgu adresatów - od potencjalnych pracowników w trakcie assessment center przez stażystów aż do członków zarządu. W grze brały do tej pory udział osoby z kadry zarządzającej, specjaliści zarządzania zasobami ludzkimi, osoby z działów badawczo-rozwojowych, logistycy, marketerzy, salesmani, controllerzy i finansiści.

Organizacja

Gra może być dopasowana do potrzeb i wielkości grupy.
Optymalny czas realizacji to 3-4h. Czas samej rozgrywki od 1h do 1,5h
Liczba graczy od 6 do 30 osób.

Korzyści

Aby wykonać to zadanie poprawnie, potrzeba:

  • dobrego podziału ról w zespole
  • wykorzystania potencjału analitycznego
  • dobrego przywództwa i koordynacji
  • dobrej komunikacji 
  • umiejętności planowania 

Dlatego też, ćwiczenie to pozwala: 

  • Zintegrować różne kultury mniejszych i średnich zespołów dla sprawnego funkcjonowania całej organizacji
  • Zgłębić zespołowe umiejętności znajdowania logicznych rozwiązań dla złożonych problemów
  • Utworzyć i ulepszyć plany operacyjne i procesy umożliwiające bardziej wydajne wykorzystanie czasu
  • Zidentyfikować i przetestować różne modele nadzoru/kontroli i przywództwa
  • Poprawić komunikacje pomiędzy członkami zespółów

 

Powrót do listy gier