Szkolenie Assertiveness and communication in business

#asertywność szkolenie

An assertiveness training: how to increase your own effectiveness?

Korzyści ze szkolenia

Benefits of training:
  • You will learn how to express your own opinions in a clear, not aggressive way,
  • You will learn the rules of thinking and talking about your virtues,
  • You will learn to express emotions constructively (to superiors and subordinates, at work and personal life),
  • You will gain the ability to accept criticism and negative evaluations,
  • You will develop the ability to accept compliments,
  • You will learn how to assertively refuse,
  • You will learn to end difficult conversations,
  • You will learn how to recognize symptoms of aggression, submission and what are the consequences of such behavior.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia Assertiveness and communication in business

  1. Assertive communication - what is it and what it is not?
  2. Awareness of purpose in communication and performance:
    • Improving communication efficiency in achieving the goal and developing a communication standard: "observation - analysis - planning - action",
    • Information transfer and influence on coworkers work - teamwork.
  3. Identification of individual assertiveness potential.
  4. Building an assertive attitude:
    • Awareness of personal rights and own assets,
    • My assertive internal monologue,
    • Assertive attitude and inner voice of "adult" - elements of transactional analysis.
  5. Constructive dialogue:
    • Reactive listening
    • The four levels of von Thun's statement,
    • Build constructive feedback, FUKO structure - exercise: "alter ego".
  6. Assertive communication:
    • Assertive communication TAO - exercise "convince me"
    • Barriers to communication,
    • Effective questions and funnel principle, 
    • Providing information - case study based learning,
    • The phenomenon of filtering information - exercise "obvious obviousness"
  7. Constructive assertive behavior - case study based learning:
    • Assertive refusal, 
    • Assertive requests and assertive commands,
    • Expressing opinions and beliefs;
    • Expressing criticism,
    • Confrontation of beliefs,
    • The reaction to the direct and "allusive" criticism - "critique" exercise
    • Assertive strategies for dealing with evaluation - "transplantation" exercise
    • Defense of own borders,
    • Defense against verbal attack,
    • Non-verbal communication supporting assertive statement - exercise "2 couples".
  8. Physical assertion: strength point, stabilization, vocal melody.
  9. Assertiveness to the authorities and superiors,
    • Assertiveness towards subordinates,
    • Effective communication with co-workers - principles of positive influence on the partners.
  10. Summary of the whole training:
    • Overview of the issues being trained during the training,
    • "Bridge to the Future" - how can I use new skills in my daily work? - feedback session,
    • Transfer of implementation tasks.

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

1890 zł

+ VAT

Rabaty:

  • 2 uczestnik - 20%
  • 3 uczestnik - 25%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zapisz
on-line

 

Potrzebujesz papieru
Pobierz formularz zgłoszenia
w formacie .docx lub .pdf

Hotele

blisko nas

więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne

Manifest skuteczności i zadowolenia

  1. Tylko konkrety
    Na szkoleniu dostaniesz to, czego potrzebujesz. Konkretnie i praktycznie. Trenerzy skoncentrowani są na rozwiązywaniu realnych problemów. Przykłady wzięte z życia, ćwiczenia, które utrwalają nową wiedzę, wsparcie dla Twojego rozwoju. Tylko skuteczne narzędzia. Unikalna metodologia Planu Działań Wdrożeniowych i system double loop pomoże Ci zrealizować swoje cele po szkoleniu - wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
  2. Proces
    Szkolenie nie kończy się na szkoleniu. To proces. Dbając o efektywność szkoleń otwartych zapewniamy uczestnikom udział w całym procesie szkoleniowym.
  3. Nie zapominamy
    O nowo zdobytą wiedzę i umiejętności musimy się troszczyć: regularnie powtarzać i wykorzystywać w codziennej pracy. Chcemy Ci w tym pomóc. Przygotowaliśmy specjalną platformę on-linę, dzięki której będziemy z Tobą w kontakcie i będziemy przysyłać Ci, Uczestniku najważniejsze treści szkolenia, inspiracje, casy.
  4. Pewne
    Robimy wszystko, żeby nie odwoływać szkoleń Jeśli przy szkoleniu widzisz ikonę „pewny” tzn., że szkolenie odbędzie się w miejscu i o czasie – tak jak zaplanowałaś. Tylko w sporadycznych, wyjątkowych wypadkach, nie z naszej winy, szkolenie ze statusem pewny może być przeniesione na inny termin.
    Jeśli natomiast Ty z ważnych przyczyn nie możesz przyjść na zarezerwowane szkolenie, nie poniesiesz z tego powodu żadnych konsekwencji – zaproponujemy Ci inny, dogodny termin szkolenia.
  5. Komfort
    Jesteśmy w samym centrum Warszawy, w sąsiedztwie kompleksu Warsaw Spire. Tylko 5 minut od metra, tramwaju i tuż przy parking strzeżonym. Kreatywna i wygodna przestrzeń specjalnie dla Państwa została zaprojektowane przez pracownię Modelina i zyskała już uznanie na świecie ( projekt ukaże się w Modern Office Design wydawnictwa Images Publishing) Na lunch zapraszamy do restauracji Stixx. Komfort to też liczba Uczestników ma szkoleniu. Możesz mieć pewność, że będziesz w grupie nie większej niż 12 osób, a to znaczy, że będziesz miał przestrzeń dla siebie, czas na swoje pytania I rozwiązania tylko dla Ciebie.

 

 

 

 

 

High5 Certified