Szkolenie Budowanie, komunikacja i współpraca w zespole - innowacyjne warsztaty

#trening menadżerski

Rozwój komunikacji w zespole z zastosowaniem narzędzi

Korzyści ze szkolenia

  • poznanie zasad budowania wysokowydajnych zespołów,
  • udoskonalenie umiejętności komunikacji zadaniowej i współdziałania w zespole,
  • zarządzanie przepływem informacji,
  • budowanie odpowiedzialności za komunikację.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia Budowanie, komunikacja i współpraca w zespole - innowacyjne warsztaty

  1. Otwarta komunikacja w zespole:
    • Wyzwanie: Jak wdrożyć efektywną i otwartą komunikację w zespole?
    • warunki  do otwartej i konstruktywnej komunikacji,
    • kanały ułatwiające członkom zespołu szybki i łatwy dostęp do kluczowych informacji,
    • metaplany i diagnozy komunikacji,
    • wprowadzamy usprawnienia komunikacyjne.
  2. Narzędzia komunikacyjne ułatwiające konstruktywną komunikację w zespole.
    • Wyzwanie: jakie „złote zasady" zwiększą skuteczność komunikacji w zespole?
  3. Komunikacja w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych:
    • Wyzwanie: Jak komunikować trudne informacje i zmiany oraz zarządzać trudnymi emocjami w zespole?
    • profilaktyka sytuacji trudnych i konfliktowych,
    • słowa mają znaczenie, czyli skuteczne sposoby zarządzania znaczeniem informacji,
    • po co nam konflikty? 
    • jasne i ciemne strony konfliktów,
    • jak wykorzystać pozytywne i negatywne efekty konfliktów w zespole?
    • tworzymy proceduru angażowania w przejmowanie inicjatywy na rzecz szukania rozwiązań sytuacji trudnych,
    • narzędzia komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu konfliktami,
    • konkretne techniki komunikacyjne ułatwiające zarządzanie emocjami rozmówców.
  4. Relacje w zespole, zaufanie i poczucie przynależności:
    • Wyzwanie: Jak zbudować zaufanie w zespole?
    • jak zmienić grupę w zespół?
    • co sprawia, że osoby będące częścią zespołu utożsamiają się z nim?
    • granie na własną bramkę kontra zaangażowanie na rzecz osiągnięcia celów zespołu i organizacji,
    • określanie zasobów poszczególnych członków zespołu i budowanie ducha jedności,
    • techniki i rytuały grupowe budujące poczucie bycia częścią grupy,
    • określanie i komunikowanie roli zespołu w systemie organizacyjnym.
  5. Inspirowanie i angażowanie w działanie.
    • Wyzwanie: Jak skutecznie motywować i inspirować współpracowników?
    • przekonywanie do zaangażowania za pomocą metod psychologii komunikacji,
    • model CELOWO (ciekawość, emocje, lekcja, obrazy, wiarygodność, opowieść) i jego zastosowanie w inspirowaniu  zespołu.
  6. Zarządzanie przepływem informacji w zespole:
    • sposoby i kanały wymiany informacji  w zespole,
    • diagnoza i eliminowanie barier w komunikacji  pionowej i poziomej,
    • wymiana informacji na żywo, przez telefon, e -mail,
    • system rangowania informacji, informacje dostępne, adresowane,
    • optymalizacja procesu wykorzystania informacji,
    • jak projektować i przeprowadzać efektywne spotkania zespołu?
    • budowanie odpowiedzialności,
    • tworzenie procedur ułatwiających efektywną wymianę informacji i generowanie rozwiązań.
  7. Budujemy zespół o „wysokiej" efektywności:
    • gdzie jesteśmy, a dokąd dążymy?
    • dojrzałość zespołu,
    • jaki jest nasz zespół? czy kogoś nam brakuje?
    • jak zdiagnozowac interakcje w naszym zespole?
    • jak zwiększymy efektywność naszego zespołu?
      • aby zmaksymalizować potencjał zespołu musimy...
      • aby zminimalizować słabe strony zespołu należy...
      •  w relacjach z innymi powinniśmy....
    •  cykl OAPD w podnoszeniu efektywności działań,
    • odpowiedzialność w komunikacji.
  8.  Jak współpracować w zespole, w którym każdy jest inny?
    • kim jestem? co wnoszę? czego potrzebuję?
    • krótki indywidulany test PRSIM + omówienie wyników, 
    • „jestem na tak, jestem na nie", nastawienie, moje postawa we wzajemnej współpracy,
    • jak dostrzec, docenić i czerpać z różnorodności zespołu?
    • różnice w postrzeganiu i różnice w ocenianiu ludzi- konsekwencje dla procesu współpracy grupowej,
    • o wadze atmosfery i bezpieczeństwa w zespole: wspólne błędy, wspólna droga i wspólna odpowiedzialność,
  9. Nasze wnioski. Wdrażamy do pracy - kto robi co, kiedy i gdzie.

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

1590 zł

+ VAT

Rabaty:

  • 2 uczestnik - 20%
  • 3 uczestnik - 25%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zapisz
on-line

 

Potrzebujesz papieru
Pobierz formularz zgłoszenia
w formacie .docx lub .pdf

Hotele

blisko nas

więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne

Manifest skuteczności i zadowolenia

  1. Tylko konkrety
    Na szkoleniu dostaniesz to, czego potrzebujesz. Konkretnie i praktycznie. Trenerzy skoncentrowani są na rozwiązywaniu realnych problemów. Przykłady wzięte z życia, ćwiczenia, które utrwalają nową wiedzę, wsparcie dla Twojego rozwoju. Tylko skuteczne narzędzia. Unikalna metodologia Planu Działań Wdrożeniowych i system double loop pomoże Ci zrealizować swoje cele po szkoleniu - wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
  2. Proces
    Szkolenie nie kończy się na szkoleniu. To proces. Dbając o efektywność szkoleń otwartych zapewniamy uczestnikom udział w całym procesie szkoleniowym.
  3. Nie zapominamy
    O nowo zdobytą wiedzę i umiejętności musimy się troszczyć: regularnie powtarzać i wykorzystywać w codziennej pracy. Chcemy Ci w tym pomóc. Przygotowaliśmy specjalną platformę on-linę, dzięki której będziemy z Tobą w kontakcie i będziemy przysyłać Ci, Uczestniku najważniejsze treści szkolenia, inspiracje, casy.
  4. Pewne
    Robimy wszystko, żeby nie odwoływać szkoleń Jeśli przy szkoleniu widzisz ikonę „pewny” tzn., że szkolenie odbędzie się w miejscu i o czasie – tak jak zaplanowałaś. Tylko w sporadycznych, wyjątkowych wypadkach, nie z naszej winy, szkolenie ze statusem pewny może być przeniesione na inny termin.
    Jeśli natomiast Ty z ważnych przyczyn nie możesz przyjść na zarezerwowane szkolenie, nie poniesiesz z tego powodu żadnych konsekwencji – zaproponujemy Ci inny, dogodny termin szkolenia.
  5. Komfort
    Jesteśmy w samym centrum Warszawy, w sąsiedztwie kompleksu Warsaw Spire. Tylko 5 minut od metra, tramwaju i tuż przy parking strzeżonym. Kreatywna i wygodna przestrzeń specjalnie dla Państwa została zaprojektowane przez pracownię Modelina i zyskała już uznanie na świecie ( projekt ukaże się w Modern Office Design wydawnictwa Images Publishing) Na lunch zapraszamy do restauracji Stixx. Komfort to też liczba Uczestników ma szkoleniu. Możesz mieć pewność, że będziesz w grupie nie większej niż 12 osób, a to znaczy, że będziesz miał przestrzeń dla siebie, czas na swoje pytania I rozwiązania tylko dla Ciebie.

 

 

 

 

 

High5 Certified