Szkolenie (stacjonarne / online) SZKOŁA ANALITYKA HR

#

Jak stosować nowoczesne analizy w obszarze HR?

Korzyści ze szkolenia

• Analizy jakości i skuteczności procesów HR w odniesieniu do strategii organizacji;
• Analizy kosztów i zysków we wszystkich obszarach HR: rekrutacja i selekcja, szkolenia oraz rozwój, zarządzanie talentami;
• Analizy struktury wynagrodzeń i rekomendacji odpowiednich działań w zakresie motywacji finansowej;
• Zdobycie wiedzy z zakresie najnowszych praktyk badania oraz budowania zaangażowania pracowników i zatrzymywania talentów;
• Badania efektywności działań HR w oparciu o benchmarki rynkowe oraz wewnętrzne wskaźniki biznesowe, w tym ROI;
• Optymalizacji procesów/procedur/projektów HR w organizacji;
• Wsparcia działu HR i menedżerów wyszukiwaniu potrzebnych informacji i ich interpretacji;

  • 2024-05-21 2024-05-24 21 - 24 maja 2024, ON-LINE

Program szkolenia SZKOŁA ANALITYKA HR

 Moduł I - Analityka w dziale HR – jak zacząć?

"Twarde" dane w pracy HR

Cele modułu:

Najważniejsze wnioski z: badań rynku i ich znaczenie dla pracy analityka HR. Zasady ustawiania punktów odniesienia do analizy i poszukiwanie precyzyjnych benchmarków. Wprowadzenie w zasady dotyczące pomiarów i statystyk na bazie case study.

Program modułu:

  • Moda czy konieczność? - oczekiwania biznesu wobec HR, czyli przegląd najważniejszych raportów dotyczących realizacji funkcji HR
  • Czy benchmark jest jedyną słuszną religią - jak i gdzie szukać informacji do analiz
  • Zrarządzanie zasobami ludzkimi oparte na faktach (EBHRM) – jak uniknąć błędów i skąd czerpać wartościową wiedzę w obszrze procesów HR?
  • Podstawy dobrze przeprowadzonych badań i bazowe narzędzia analiz
    - powtórka ze statystyki na bazie case study


Moduł II - Pomiar efektywności pracowników

Narzędzia (nie tylko informatyczne) wspomagające HR

Cele modułu:

Szczegółowo przeanalizujemy elementy składające się na efektywność pracownika oraz poznamy najpopularniejsze podejścia do jej pomiaru - testując część z nich na sobie. Zbudujemy kartę wyników dla swojego stanowiska pracy, aby uspójnić rozumienie kluczowych elementów w pomiarach efektywności.

Program modułu:

  • Efektywność czy produktywność pracownika? - różnice i związki
  • Pomiar satysfakcji i zaangażowania - jego wpływ na pozostałe wskaźniki
    i znaczenie pomiarów w tym obszarze
  • Satysfakcja = zaangażowanie? - dowiedz się, co tak naprawdę mierzysz
  • Najbardziej popularne narzędzia pomiaru (od Gallupa po testy szyte na miarę)
  • Przełożenie wyników zaangażowania pracowników na wyniki firmy - przegląd badań
  • Zastosowanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI), w tym wiodących (leading) i wynikowych (lagging) do oceny efektywności pracownika na przykładzie własnego stanowiska pracy
  • Zadanie wdrożeniowe


Moduł III - Efektywność organizacji w ujęciu finansowym

Interpretacja biznesowa wybranych wskaźników

Cele modułu

Przyjrzymy się najważniejszym wskaźnikom dotyczącym efektywności organizacji na bazie case studies z rynku. Dokonamy interpretacji biznesowej wybranych mierników pochodzących z analiz danych zebranych w ramach zadania przedszkoleniowego.

Program modułu:

  • Różnica między efektywnością organizacji a efektywnością pracownika - czy można i warto je rozdzielać?
  • Fluktuacja/retencja pracowników - który z wielu sposobów pomiaru wybrać i jaki to ma wpływa na biznes?
  • Czy istnieje właściwy poziom fluktuacji?
  • Wskaźniki w obszarze zatrudnienia - świadome konstruowanie i zasady wyboru optymalnych
  • Case study (Excel): Popyt na zasoby ludzkie a produktywność - algorytm obliczeń
  • Case study (Excel): Planowanie zatrudnienia na podstawie bilansu czasu pracy - algorytm obliczeń
  • Case study (Excel): Planowanie zasobów ludzkich określający niezbędną liczbę pracowników na następne x lat - algorytm obliczeń
  • Absencja chorobowa - kiedy wskaźnik może niepokoić i jak obniżyć jego poziom
  • Case study (Excel): Szacowanie całkowitego kosztu absencji w przeliczeniu na pracownika - algorytm obliczeń
  • Najlepsze praktyki rynkowe w zakresie obniżania poziomu absencji chorobowej - wykorzystujemy inspiracje dla własnych potrzeb i przygotujemy zadanie wdrożeniowe

Moduł IV - Kompleksowe pomiary procesów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi

Badanie efektywności procesów HR

Cele modułu:

Samodzielnie zbadamy efektywność wybranych procesów/programów HR, wyodrębnimy efekty mierzalne, określimy szczegółowo ponoszone koszty, zbudujemy własny zestaw wskaźników i obliczymy zwrot z inwestycji.

Program modułu:

  • Kryteria doboru programów/procesów do analiz
  • Analiza efektywności programów rozwojowych, w tym szkoleń, akademii, coachingu, mentoringu etc.
  • Wyliczanie zwrotu z inwestycji (ROI) w projektach HR:
  • Identyfikowanie wszystkich kosztów w projektach/procesach HR - znaczenie szczegółowości analizy kosztów
  • HR generuje zysk - przekładanie miękkich rezultatów na twarde wskaźniki, także finansowe


Moduł V -Optymalizacja procesów w obszarze Human Resources

Modelowanie, analiza i optymalizacja procesów HR.

Cele modułu:

Przeanalizujemy i zoptymalizujemy procesy w niemal każdym obszarze Human Resources Management. Poznamy najlepsze praktyki biznesowe i sprawdzone rozwiązania w zakresie zintegrowanego zarządzania zasobami ludzkimi z przykładami gotowych narzędzi do wykorzystania w pracy przez uczestników szkolenia.

Program modułu:

  • Identyfikacja i analiza procesów HR w organizacjach reprezentowanych przez uczestników szkolenia - jak rozpoznać luki i błędy w procesach i narzędziach?
  • Zarządzanie kompetencjami i talentami w współczesnych organizacjach – kryteria oceny funkcjonalności rozwiązań i rekomendowanie ich optymalizacji
  • Proces rekrutacji, selekcji i onboardingu – jak przyciągać, zatrudniać i zatrzymywać najlepszych krok po kroku?
  • Optymalizacja procesu oceny i zarządzania rozwojem pracowników – najlepsze narzędzia i zintegrowane rozwiązania, które będą przyjazne pracownikom i ich przełożonym
  • Zarządzanie szkoleniami efektywnymi biznesowo – jakościowa i finansowa optymalizacja procesu z dedykowanymi narzędziami w celu poprawy wskaźników
  • Jak przekonać biznes do zmiany? – język korzyści poparty argumentami opartymi na faktach

Podsumowanie:

  • Prezentacja projektów Uczestników z realizacji zadań wdrożeniowych;
  • Podsumowanie całego projektu.

Terminy: 21-22.05.2024 oraz 06-07.06.2024

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 4 dni szkolenia (32 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

4890 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 4 dni szkolenia (32 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

4290 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 20%, trzeci uczestnik - 25%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

  • 21 - 24 maja 2024 ON-LINE

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

Oxygen Residence

1 m od High5
340 zł za 1 os.

Ibis Warszawa Centrum

350m od High5
359 zł za 1 os.
więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne