Szkolenie (stacjonarne / online) SZKOŁA REKRUTERA PREMIUM

#rekrutacja

Rekrutacja od A do Z

Korzyści ze szkolenia

  • Profesjonalnego zarządzania procesem rekrutacji, w celu zwiększenia efektywności pozyskiwania najlepszych kandydatów, także na „trudne" stanowiska;
  • Budowania efektywnej procedury rekrutacyjnej według najlepszych standardów rynkowych z różnych branż;
  • Optymalizacji procesów/procedur/projektów rekrutacyjnych pod względem rezultatów biznesowych;
  • Przygotowania precyzyjnego profilu kandydata, który wynika z realnych potrzeb organizacji;
  • Metod pozyskiwania z rynku pracowników zaangażowanych, lojalnych, i z dużym potencjałem - jednym słowem talentów;
  • Konstruowania pełnego zestawu narzędzi, w tym arkuszy ocen, zadań AC, testów kompetencyjnych, raportów;
  • Projektowania i stosowania najtrafniejszych narzędzi selekcji, w tym Assessment Centre, testów kompetencyjnych, gier rekrutacyjnych etc.;
  • Przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji w sposób zgodny z prawem i etyką biznesową;
  • Zadawania mocnych pytań, które w szybki i precyzyjny sposób pozwolą Ci zbadać kompetencje kandydata;
  • Przeprowadzania rekrutacji i selekcji, w tym rozmowy kwalifikacyjnej, testów, Assessment Centre, w sposób profesjonalny i wspierający Employer Branding;
  • Pozyskiwania wartościowych kandydatów w „trudnych" procesach rekrutacyjnych, na stanowiska wymagające szczególnego doświadczenia, kompetencji lub uprawnień
  • 2024-06-04 2024-06-07 04 - 07 czerwca 2024, Warszawa
  • 2024-10-10 2024-10-13 10 - 13 października 2024, ON-LINE

Program szkolenia SZKOŁA REKRUTERA PREMIUM

Moduł I 
Najnowsze trendy i praktyczne rozwiązania w trudnych procesach rekrutacyjnych
Skuteczny rekruter - jak wybrać optymalne narzędzia do oceny kandydatów:

  1. Rekruter „na czasie", czyli szczypta marketingu w rekrutacji:
  • Employer Branding i inbound marketing w rekrutacji – przegląd najlepszych praktyk;
  • Kogo rekrutujemy - rekomendacje do rekrutacji i selekcji pracowników generacji BB, X, Y i Z;
  • Targetowanie w rekrutacji  – kim jest nasz kandydat?
  • Ogłoszenia odchodzą do lamusa - czas na viral rekrutacyjny i nowoczesną formę ogłoszeń opartą o EVP (Employee Value Proposition) i unique selling points;
  • Kandydaci aktywni i pasywni – jak wykorzystać content marketing, scouting, rekrutację open house, gry i inne rozwiązania.
  1. Najnowsze trendy w rekrutacji  i selekcji - praktyki  polskie i międzynarodowe:
  • Rekrutacja wczoraj i dziś - specyficzne uwarunkowania rekrutacji online;
  • Telerekrutacja – najważniejsze wytyczne w procesie kontaktowania się i rozmów z kandydatami online;
  • „Łowienie ludzi" na trudne stanowiska - media społecznościowe, portale branżowe, najlepsze źródła pozyskiwania kandydatów z kraju i z zagranicy w podziale na kategorie;
  • Nowoczesne narzędzia soucingu w praktyce (boolean, X-ray search i inne rozwiązania);
  • Marka osobista rekrutera - jak sprawić, by najlepsi zgłaszali się sami?
  • Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną i zrobić doskonałe wrażenie na kandydacie? – profesjonalne zachowania rekrutera w różnych, także trudnych, sytuacjach;
  • Międzykulturowy aspekt rekrutacji – wyzwania dla rekruterów w narastającej fali migracji różnych kręgów kulturowych i językowych.

Moduł II
Najwyższe standardy w rekrutacji i selekcji.

1.Praca pracy nie równa - w poszukiwaniu ideału:

  • Analiza stanowiska pracy - najlepsze narzędzia analityczne dostosowane do możliwości organizacji;
  • Wychwytywanie kluczowych kompetencji - określenie zachowań niezbędnych do efektywnej pracy na danym stanowisku;
  • Nie taka prosta sztuka - przygotowanie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata i współpraca z hiring managerem;
  • Jak oceniać „nieuchwytne" - skale i arkusze ocen w odniesieniu do kompetencji, kwalifikacji, motywacji, potencjału rozwojowego;
  • Prawdy i mity - „co mi wolno, czego nie wolno?"- ważne i zaskakujące aspekty prawne w procesie rekrutacji.

Moduł III 
Rekrutacja 2024 - w odpowiedzi na potrzeby biznesu

  1. Preselekcja kandydatów – oszczędzamy czas i pieniądze:
  • Jak stworzyć atrakcyjne ogłoszenie, które przyciągnie właściwych ludzi? – przykłady najlepszych rozwiązań;
  • Formularze rekrutacyjne – jak je konstruować, aby nie odrzucić cennych kandydatów?
  • Teoria McClellanda w perspektywie kompetencyjnej – doskonałe wsparcie w analizie dokumentów aplikacyjnych;
  • Na co zwracać uwagę w CV, aby podjąć właściwą decyzję w procesie preselekcji?
  • Budowanie pozytywnego Candidate Experience – dane z raportów, najważniejsze wytyczne i gotowe szablony komunikacji z kandydatami.
  1. Przygotowania pełną parą - co zrobić, aby nie umknęło najważniejsze?
  • Katalog możliwości – co i jak możemy zbadać dzięki poszczególnym metodom oceny;
  • Najtrafniejsze prognostycznie narzędzia selekcji kandydatów – wyniki metaanaliz;
  • Wybór rodzaju pytań, testów i symulacji w oparciu o profil kandydata – macierz selekcyjna i triangulacja metod;
  • Nowoczesne narzędzia online - które warto stosować i jakie przynoszą korzyści?

Moduł IV 
Trening umiejętności rekrutera - przeprowadzanie rozmów i symulacji

  1. Optymalny schemat rozmowy rekrutacyjnej – konstrukcja krok po kroku:
  • „Człowiek przede wszystkim" - minimalizacja izolacji i budowanie właściwej atmosfery;
  • Przedstawienie firmy, zespołu i stanowiska jako element budowania pozytywnego doświadczenia kandydata (CEx) oraz komunikujący wartości firmowe;
  • Słabe i „nudne” pytania w wywiadzie – jak oszczędzić czas i zwiększyć trafność;
  • Mocne pytania o motywację i priorytety – umiejętne badanie postaw kandydatów;
  • Właściwe domykanie rozmowy i udzielanie odpowiedzi na trudne pytania kandydatów.
  1. Pozwól kandydatowi zabłysnąć - struktura wywiadu behawioralnego w modelu STAR:
  • Metoda wydarzeń krytycznych jako fundament stosowania techniki STAR;
  • Konstrukcja wywiadu behawioralnego – jak zadbać o właściwy poziom diagnozy i rzetelność odpowiedzi kandydata?
  • Trening umiejętności zadawania pytań techniką STAR – pytania wprowadzające, zasadnicze i domykające;
  • Jak nie dać się zwieść „silikonowemu” kandydatowi - sztuka pogłębiania wypowiedzi i diagnozowania prawdziwych kompetencji.

Moduł V
Narzędzia w selekcji kandydatów - testy, gry i symulacje, AC

  1. Testy w selekcji - przegląd i „podgląd" najlepszych narzędzi dostępnych na rynku
  • Kryteria wyboru właściwego testu - co, jak i kiedy warto oraz wolno zastosować?
  • Situational Judgement Tests – szybka i efektywna metoda oceny kandydatów w praktyce;
  • Wielka Piątka (Big Five) cech osobowości a trafność prognostyczna – jak i czy warto badać?
  • Przegląd testów inteligencji – narzędzia psychologiczne i komercyjne;
  • Badanie uczciwości i postaw w pracy - arcytrudna sztuka czy proste narzędzia?
  • PRISM - rewolucyjne podejście w budowaniu benchmarków stanowiska i najwyższa trafność prognostyczna na rynku;
  • Zestawienie kilkudziesięciu testów rekrutacyjnych – ceny, akredytacje, trafność i zakres zastosowań.
  1. Assessment Centre - skalpel wśród metod selekcji:
  • Dbamy o trafność - standardy międzynarodowej metodologii na porządku dziennym;
  • Najważniejsze techniki stosowane w AC - przegląd i zasady samodzielnego konstruowania symulacji;
  • Trening asesora - jak poprowadzić Assessment i analizować zachowania kandydatów?
  • Assessment na skróty – przykłady gotowych gier, zadań i symulacji.

Moduł VI
Efektywność rekrutacji i informacja zwrotna

  1. Monitorowanie efektywności procesu rekrutacyjnego:
  • Szybkość i trafność procesu – zasady optymalizacji lejka rekrutacyjnego;
  • Dobór, zastosowanie i interpretacja wskaźników w rekrutacji;
  • Badanie Candidate Experience, onboardingu i przeprowadzanie exit interview – najlepsze narzędzia, gotowe przykłady i zastosowanie metodologii IPA;
  • Tworzenie i ulepszanie procedury rekrutacyjnej dla blue i white collars.
  1. Udzielanie informacji zwrotnej na „TAK” i na „NIE”:
  • Operowanie językiem biznesu przy rekomendowaniu kandydatów decydentom;
  • „Czarna studnia milczenia" a wizerunek pracodawcy. Rola i funkcja informacji zwrotnej dla kandydata;
  • Pisemne i telefoniczne formy informacji zwrotnej po odrzuceniu kandydata - przykłady, analizy;
  • Pozytywna informacja zwrotna wpisana w onboarding – konstrukcja krok po kroku;
  • E-rekrutacyjne podziękowania, jako forma budowania relacji z kandydatami na rynku pracowniczym;

Praktyczne zaliczenie - przygotowanie kompleksowego projektu rekrutacyjnego.

Terminy:

04-05.06.2024 oraz 18-19.06.2024

10-11.10.2024 i 24-25.10.2024

 

 

Opinie o szkoleniu:

  • Marta, Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
    Ogrom wiedzy oraz profesjonalizm w prowadzeniu szkolenia, mnóstwo nowych informacji.
  • Magda, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
    Szkolenie było niesamowite!

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 4 dni szkolenia (32 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

4190 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 4 dni szkolenia (32 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

3590 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 20%, trzeci uczestnik - 25%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

  • 04 - 07 czerwca 2024 Warszawa
  • 10 - 13 października 2024 ON-LINE

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

Oxygen Residence

1 m od High5
340 zł za 1 os.

Ibis Warszawa Centrum

350m od High5
359 zł za 1 os.
więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne