Szkolenie Nowe prawo konsumenckie - warsztaty

#prawo konsumenckie

Jakie konsekwencje prawne wynikają z nowej ustawy o prawach konsumenta?

Korzyści ze szkolenia

Nowa ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od 25 grudnia 2014r. i wprowadza wiele zmian dotyczących obrotu konsumenckiego.

    • do uzgodnienia

Program szkolenia Nowe prawo konsumenckie - warsztaty

  1. Podstawowe cele nowej ustawy o prawach konsumenta.
    • Nowe określenia i definicje użyte w ustawie (m.in.: umowa zawarta na odległość, umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, lokal przedsiębiorstwa, trwały nośnik)
    • Kiedy ustawy nie stosujemy?
    • Czym jest treść cyfrowa?
  2. Obowiązki przedsiębiorcy 
    • O czym należy konsumenta poinformować i w jakim momencie?
    • Drobne umowy życia codziennego - wyłączenia
    • Konsekwencje zaniechania obowiązków informacyjnych
    • Zgoda konsumenta na każdą dodatkową płatność
    • Opłata dla konsumenta za połączenie telefoniczne ze sprzedawcą
  3. Obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość
    • O czym należy konsumenta poinformować i w jakim momencie?
    • Forma udzielenia informacji
    • Uprawnienia do odstąpienia od umowy a wzór pouczenia
    • Wydanie konsumentowi dokumentu umowy
    • Obowiązki przedsiębiorcy, gdy wynagrodzenie nie przekracza sześciuset złotych
    • O czym należy informować w rozmowie telefonicznej?
    • Potwierdzenie zawarcia umowy na odległość
  4. Prawo odstąpienia od umowy
    • Termin odstąpienia od umowy i sposób jego liczenia
    • Wydłużenie terminu, gdy konsument nie został należycie poinformowany
    • Jak należy skutecznie od umowy odstąpić?
    • Skutki odstąpienia od umowy
    • Co przedsiębiorca zwraca konsumentowi, a do czego nie jest zobowiązany?
    • Zwrot rzeczy przedsiębiorcy
  5. Zmiany kodeksu cywilnego a prawo konsumenckie
    • Definicja terminu „konsument"
    • Opłaty za skorzystanie z określonego sposobu zapłaty
    • Przesłanie rzeczy konsumentowi
    • Termin wydania rzeczy konsumentowi
    • Obowiązek udzielenia informacji i wyjaśnień o stosunkach prawnych i faktycznych dotyczących rzeczy
  6. Rękojmia - nowe zasady
    • Niezgodności rzeczy sprzedanej z umową
    • Wady fizyczne i wady prawne
    • Zakres odpowiedzialności
    • Obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy
    • Usunięcie wady lub wymiana rzeczy na wolną od wad
    • Wada nieistotna
    • Demontaż i ponowne zamontowanie
    • Dostarczenie rzeczy - na czyj koszt?
    • Termin obowiązywanie rękojmi
    • Utrata uprawnień z tytułu rękojmi
  7. Gwarancja - nowe zasady
    • Złożenie oświadczenia gwarancyjnego i jego treść
    • Obowiązki gwaranta
    • Wykonanie uprawnień z gwarancji
  8. Roszczenia sprzedawcy wobec producenta lub hurtownika
    • Kto ponosi odpowiedzialność względem sprzedawcy?
    • Odszkodowanie a zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta
    • Obowiązek naprawienia szkody
    • Przedawnienie roszczenia

Metody szkoleniowe

Cena zawiera

  • 1 dzień szkolenia (8 godzin)
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

790 zł

+ VAT

Rabaty:

  • 2 uczestników - 10%
  • 3 uczestników - 15%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zapisz
on-line

 

Potrzebujesz papieru
Pobierz formularz zgłoszenia
w formacie .doc lub .pdf
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne

Manifest skuteczności i zadowolenia

  1. Tylko konkrety
    Na szkoleniu dostaniesz to, czego potrzebujesz. Konkretnie i praktycznie. Trenerzy skoncentrowani są na rozwiązywaniu realnych problemów. Przykłady wzięte z życia, ćwiczenia, które utrwalają nową wiedzę, wsparcie dla Twojego rozwoju. Tylko skuteczne narzędzia. Unikalna metodologia Planu Działań Wdrożeniowych i system double loop pomoże Ci zrealizować swoje cele po szkoleniu - wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
  2. Proces
    Szkolenie nie kończy się na szkoleniu. To proces. Dbając o efektywność szkoleń otwartych zapewniamy uczestnikom udział w całym procesie szkoleniowym.
  3. Nie zapominamy
    O nowo zdobytą wiedzę i umiejętności musimy się troszczyć: regularnie powtarzać i wykorzystywać w codziennej pracy. Chcemy Ci w tym pomóc. Przygotowaliśmy specjalną platformę on-linę, dzięki której będziemy z Tobą w kontakcie i będziemy przysyłać Ci, Uczestniku najważniejsze treści szkolenia, inspiracje, casy.
  4. Pewne
    Robimy wszystko, żeby nie odwoływać szkoleń Jeśli przy szkoleniu widzisz ikonę „pewny” tzn., że szkolenie odbędzie się w miejscu i o czasie – tak jak zaplanowałaś. Tylko w sporadycznych, wyjątkowych wypadkach, nie z naszej winy, szkolenie ze statusem pewny może być przeniesione na inny termin.
    Jeśli natomiast Ty z ważnych przyczyn nie możesz przyjść na zarezerwowane szkolenie, nie poniesiesz z tego powodu żadnych konsekwencji – zaproponujemy Ci inny, dogodny termin szkolenia.
  5. Komfort
    Jesteśmy w samym centrum Warszawy, w sąsiedztwie kompleksu Warsaw Spire. Tylko 5 minut od metra, tramwaju i tuż przy parking strzeżonym. Kreatywna i wygodna przestrzeń specjalnie dla Państwa została zaprojektowane przez pracownię Modelina i zyskała już uznanie na świecie ( projekt ukaże się w Modern Office Design wydawnictwa Images Publishing) Na lunch zapraszamy do restauracji Stixx. Komfort to też liczba Uczestników ma szkoleniu. Możesz mieć pewność, że będziesz w grupie nie większej niż 12 osób, a to znaczy, że będziesz miał przestrzeń dla siebie, czas na swoje pytania I rozwiązania tylko dla Ciebie.

 

 

 

 

 

High5 Certified