Szkolenie (stacjonarne / online) Lean Management – doskonalenie procesów i Organizacji

Jak doskonalić procesy z wykorzystaniem Lean Management?

Korzyści ze szkolenia

  • przedstawienie modelu i narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem opartych m.in. o wyznaczenie i monitorowanie celów rocznych oraz wskaźników efektywności,
  • przedstawienie metody wprowadzania usprawnień i rozwiązywania problemów bezpośrednio na wybranym obszarze produkcyjnym,
  • do firm planujących wprowadzenie elementów Lean Manufacturingu do obszarów pośrednio związanych z produkcją (Administracja, Sprzedaż, Obsługa Klienta, itd.).
  • dla firm korzystających z narzędzi Lean lub elementów filozofii Kaizen, wejście „na wyższy poziom” w działaniu całego przedsiębiorstwa, zbudowanie kultury organizacyjnej wokół założeń Lean
  • praktyczne zastosowanie narzędzi ułatwiających ocenę poziomu wybranych wskaźników efektywności oraz realizacji wyznaczonych celów w celu podjęcia odpowiednich działań
  • wyznaczenie szczegółowego planu wdrożenia metod zarządzania opartych o założenia Lean, ze szczególnym podkreśleniem czynników gwarantujących sukces
    • do uzgodnienia

Program szkolenia Lean Management – doskonalenie procesów i Organizacji

  1. Hoshin Kanri – wyznaczanie celów rocznych
    • Definiowanie lub redefiniowanie strategii przedsiębiorstwa
    • Wyznaczanie celów długoterminowych – co oznacza „True North”
    • Metoda kaskadowania celów – Hoshin Kanri
    • Wymagania związane z wprowadzeniem HK w organizacji
    • Doskonalenie HK w cyklach rocznych
  1. Budowanie Kultury Ciągłego Doskonalenia
    • „Zacznij od Dlaczego?”
    • Świadomość konieczności zmian
    • Opracowanie wizji „nowej” organizacji
    • Stworzenie struktury wspierającej wprowadzanie zmian
    • Rola Managementu, w tym przełożonych średniego szczebla
    • Wprowadzanie „nowych” nawyków
    • Stworzenie systemu szkoleń świadomościowych i podnoszenia kompetencji
    • Błędy i ryzyka – na co trzeba zwrócić uwagę
  1. Lean Leadership
    • Kompromis pomiędzy „twardymi” narzędziami a „miękkim” podejściem
    • Lean Lider – wymagane kompetencje + wiedza
    • Kształtowanie Liderów
  1. Doskonalenie kompetencji „technicznych” i liderskich
    • Kata – doskonalenie kompetencji technicznych
    • Lean Coaching – doskonalenie postaw i zachowań
    • Dyrektor Firmy jako Lean Manager
  1. Jishuken (Kaizen Blitz) – zapewnienie procesu ciągłego doskonalenia wybranego obszaru oraz integracja „dostawców”
    • Przygotowanie do warsztatów
    • Wyznaczenie agendy warsztatów
    • Przeprowadzenie warsztatów
    • Podsumowanie wyników i dalsze działania
  1. Spotkania tablicowe
    • Efektywna komunikacja w środowisku pracy
    • Wykorzystanie elementów wizualizacji informacji do polepszenia jakości spotkań
    • Dobór i monitorowanie KPI – Kluczowych Wskaźników Efektywności
  1. Lean in Office – “szczupłe wytwarzanie” dla procesów administracyjnych / biurowych / pomocniczych
    • Optymalizacja procesów w środowisku wirtualnym / administracyjnym
    • 5S in Office – lepsza organizacja każdej „przestrzeni”
    • Utrwalenie zmian i standaryzacja pracy

 

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

1590 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

1390 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 10%, trzeci uczestnik - 15%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne