Szkolenie (stacjonarne / online) Zarządzanie szkoleniami HR

#zarzadzanie szkoleniami

Jak realizować skuteczne szkolenia i rozwijać kompetencje pracowników? Specjalista ds. szkoleń i rozwoju (Learning and Development)

Korzyści ze szkolenia

Certyfikat Prism

  • uczestnicy poznają narzędzia wspomagające identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, realizację i ocenę efektywności szkoleń,
  • otrzymają praktyczne narzędzia niezbędne do opracowania strategii szkoleniowej,
  • wypracują rozwiązania wspierające politykę szkoleń zorientowanych na rezultaty biznesowe.
    • do uzgodnienia

Program szkolenia Zarządzanie szkoleniami HR

  1. SZKOLENIA I ROZWÓJ - w odpowiedzi na potrzeby biznesu:
    • skuteczna strategia Learning and Development (L&D),
    • dział szkoleń i rozwoju jako PARTNER STRATEGICZNY I AGENT ZMIANY (wg modelu D. Uricha),
    • wyniki najnowszych badań z czołowych raportów w zakresie szkoleń i rozwoju pracowników w świecie VUCA,
    • DIAGNOZA ORGANIZACJI w zakresie standardów zarządzania szkoleniami – NARZĘDZIE.
  2. SYNERGIA człowieka i organizacji: 
    • rozwój człowieka w organizacji (model D. Supera, potencjał rozwojowy, talenty),
    • zasady uczenia się dorosłych (Experiential Learning Model, dynamika procesu uczenia się),
    • pokolenia BB, X, Y, Z - jak rozwijać potencjał i szkolić w każdym wieku?
  3. ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH - warsztat:
    • potrzeby szkoleniowe indywidualne i organizacyjne w ujęciu systemowym – przegląd rozwiązań,
    • narzędzia do badania potrzeb szkoleniowych (metodologia IPA, badania fokusowe, ankiety i kwestionariusze) - przykłady dla różnych obszarów tematycznych,
    • formułowanie poprawnych metodologicznie celów szkoleniowych (Preparing Instructional Objectives),
    • konstruowanie zapytań ofertowych podnoszących efektywność biznesową usługi - struktura zapytania, praktyczne case study.
  4. REALIZACJA PROJEKTU szkoleniowo - rozwojowego krok po kroku:
    • plan i budżet szkoleniowy z uwzględnieniem priorytetyzacji i szkoleń ad hoc (Excel),
    • kompleksowe koszty szkoleń (użyteczne NARZĘDZIA i Excel),
    • kryteria wyboru usługodawcy (Excel), weryfikacja profesjonalizmu firmy i trenera - przegląd narzędzi i standardów,
    • logistyka szkoleń (wybór miejsca szkolenia, zabezpieczenie organizacyjne, wyposażenie sali szkoleniowej, dokumentacja obligatoryjna i wspierająca, zadbanie o dane osobowe),
    • dobór grup, liczba uczestników, struktura sprzyjająca uczeniu się,
    • przegląd najskuteczniejszych rodzajów szkoleń i technik rozwojowych - NOWOŚCI i TRENDY na rynku,
    • przygotowanie uczestników (preworki, pigułki wiedzy, język korzyści w komunikowaniu celów szkoleniowych),
    • jak stworzyć zespół trenerów wewnętrznych - case study.
  5. NARZĘDZIA I METODOLOGIA POWIĄZANIA SYSTEMU SZKOLEŃ Z INNYMI PROCESAMI:
    • kompleksowe podejście do rozwoju pracowników w oparciu o zasadę 70/20/10,
    • upskilling, reskilling, cross-skilling, right-skilling – budowanie zasobów i pozytywnego doświadczenia pracowników (EX),
    • indywidualne ścieżki rozwojowe – najlepsze narzędzia i praktyczne rozwiązania,
    • zarządzanie talentami – dedykowane rozwiązania rozwojowe dla osób z ponadprzeciętnym potencjałem,
    • onboarding i szkolenia wdrożeniowe nowych pracowników – podejście systemowe,
    • metody przenoszenia wiedzy i umiejętności ze szkolenia na grunt codziennej pracy – Plan Działań Wdrożeniowych (narzędzie).
  6. EFEKTYWNOŚĆ BIZNESOWA SZKOLEŃ - przekładamy miękkie rezultaty na twardy zysk:
    • Nowy Model Kirkpatricka - gotowe i szyte na miarę narzędzia do badania rezultatów szkoleń wraz z opisem:
      • ustawianie benchmarków do badania biznesowej efektywności projektu,
      • poziom 1: nowe ANKIETY SATYSFAKCJI - case study i gotowe rozwiązania,
      • poziom 2: badanie przyrostu wiedzy - czy stary wzór nadal się sprawdza,
      • poziom 3: zmiana zachowania w oparciu o dopasowane narzędzia pomiarowe i wdrożeniowe,
      • poziom 4: monitorowanie wskaźników biznesowych na skróty.
  • rozszerzenie Phillipsa w badaniu zwrotu z inwestycji w projekty rozwojowe (trening umiejętności wyliczania ROI),
  • działania poszkoleniowe (niezbędny follow-up, reminder sessions, post-work etc.),
  • konstruowanie wartościowych raportów poszkoleniowych - jak budować pomost pomiędzy szkoleniem a rzeczywistością organizacyjną?
  1. Podsumowanie szkolenia. Plan działań wdrożeniowych dla uczestników szkolenia.

Opinie o szkoleniu:

  • Katarzyna, Poczta Polska S.A.
    Bardzo ciekawie prowadzone zajęcia, dużo ciekawych ćwiczeń, bardzo miła atmosfera.
  • Anna, Raiffeisen bank Polska S.A.
    Dużo zadań praktycznych, wyczerpujące materiały, wiedza i doświadczenie prowadzącej:)
  • Magdalena, Proseat
    Szkolenie było idealne.
  • Marta, Instytut Lotnictwa
    Bardzo ciekawe było przejście przez wszystkie elementy procesu zarządzani szkoleniami.
  • Justyna, Instytut Lotnictwa
    Świetne szkolenie. Najbardziej zainteresowała mnie tematyka związana z rozwojem pracowników z długoletnim stażem.
  • Anna, Ministerstwo Rozwoju
    Bogaty i różnorodny program szkolenia. Kompetentny trener, przekazujący w sposób jasny swoją wiedzę. Szkolenie godne polecenia!
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu
  • Aleksandra, DFM Sp. z o.o.
    Treści bardzo merytoryczne, ogromna dawka wiedzy. Profesjonalizm trenera na imponującym poziomie
  • Natalia ,  Polskie Centrum Akredytacji
    Profesjonalne szkolenie, ogrom wiedzy, praktyczne podejście do tematu

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

1890 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

1590 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 10%, trzeci uczestnik - 15%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

    • do uzgodnienia

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne