Szkolenie (stacjonarne / online) Asertywność i komunikacja w biznesie PREMIUM

#asertywnosc szkolenie

Trening asertywności: jak zwiększyć swoją skuteczność dzięki lepszej komunikacji?

Ponieważ nie zauważamy małych ćwiczeń podsuwanych nam przez życie, każdego dnia tracimy mnóstwo okazji, aby się wzmocnić.
Francis Fukuyama

Korzyści ze szkolenia

  • nauczysz się jak wyrażać własne zdanie i opinie w sposób dobitny, a jednocześnie nieagresywny,
  • poznasz zasady myślenia i mówienia o swoich zaletach,
  • nauczysz się konstruktywnie wyrażać emocje (wobec przełożonych i podwładnych, w pracy i życiu osobistym),
  • nabędziesz umiejętność przyjmowania krytyki i negatywnych ocen,
  • rozwiniesz umiejętność przyjmowania komplementów,
  • dowiesz się jak asertywnie odmawiać,
  • nauczysz się kończyć trudne rozmowy,
  • dowiesz się jak rozpoznać symptomy agresji, uległości i jakie są skutki takiego zachowania,
  • rozwiniesz swoją asertywność na gruncie biznesowym i osobistym.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników zainteresowanych podniesieniem kompetencji w zakresie asertywnej komunikacji w relacjach zawodowych.
  • 2024-04-09 2024-04-10 09 - 10 kwietnia 2024, Warszawa
  • 2024-05-28 2024-05-29 28 - 29 maja 2024, Warszawa
  • 2024-06-18 2024-06-19 18 - 19 czerwca 2024, ON-LINE
  • 2024-09-19 2024-09-20 19 - 20 września 2024, Warszawa
  • 2024-11-19 2024-11-20 19 - 20 listopada 2024, ON-LINE
  • 2024-12-12 2024-12-13 12 - 13 grudnia 2024, Warszawa

Program szkolenia Asertywność i komunikacja w biznesie PREMIUM

  1. Asertywna komunikacja - czym jest, a czym nie jest?
    • Wyzwanie:jak rozpoznawać postawy, które ludzie przyjmują w trakcie komunikacji i sobie z nimi radzić?
      • szantaż emocjonalny i sposoby jego rozpoznawania,
      • strategie szantażu emocjonalnego i praktyczne sposoby radzenia sobie z manipulacją, emocjami i wzbudzaniem poczucia winy przez rozmówców,
    • czym różni się asertywność od agresji, manipulacji i bierności?
  2. Dialog konstruktywny i TAO komunikacj asertywnej:
    • jakie znamy bariery w komunikacji asertywnej?
    • jak pytać? jak odpowiadać? jak informować?
    • zjawisko filtrowania informacji - ćwiczenie „oczywista oczywistość"
    • czym jest słuchanie reaktywne?
    • jak korzystać na co dzień z płaszczyzn wypowiedzi von Thuna?
    • świadomość celu w komunikacji i realizacji zadań: jak szybko podnieść efektywność komunikacji asertywnej wg. OAPD?
  3. Poznajemy swój INDYWIDUALNY POTENCJAŁ w zakresie asertywności.
  4. Jak każdego dnia BUDOWAĆ ASERTYWNĄ POSTAWĘ?
    • świadomość praw osobistych i własnego kapitału,
    • jaki jest mój asertywny monolog wewnętrzny?
      • postawa asertywna a wewnętrzny głos "dorosłego"-elementy analizy transakcyjnej,
      • jak budować siłę osobistą i komunikować się z samym sobą?
    • Mój TiME LINE w pracy nad asertywnością.
  5. Destrukcyjna krytyka kontra asertywne udzielanie informacji zwrotnych.
    • Wyzwanie: jak wykorzystywać asertywne informacje zwrotne do zmiany zachowania?
    • czarna lista błędów komunikacyjnych popełnianych w trakcie udzielania trudnych informacji zwrotnych,
    • psychologia oceniania i mechanizmy emocjonalne występujące w trakcie przyjmowania krytyki,
    • fakty a opinie,
    • zasady tworzenia konstruktywnych informacji zwrotnych:
      • przygotowanie do trudnej rozmowy 
      • pytania i strategie budujące u odbiorcy poczucie odpowiedzialności i chęć wprowadzania zmian
      • zachęcanie rozmówcy do generowania rozwiązań
      • sposoby na konstruktywne mówienie o emocjach i potrzebach
      • praktyczny trening stosowania technik komunikacyjnych oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki uczestników szkolenia
    • jak PRZYJMOWAĆ KRYTYKĘ? 
      • od przełożonych,
      • od osób i w sytuacjach, które uważamy za TRUDNE DLA NAS.
  6. Konstruktywne zachowania asertywne - ćwiczenia w oparciu o case study:
    • jak asertywnie ODMAWIAĆ nie niszcząc relacji?
      • kluczowe obawy przed odmawianiem innym
      • czarna lista najczęstszych błędów popełnianych w trakcie odmawiania innym
      • model asertywnej odmowy czyli jak odmawiać nie niszcząc relacji z otoczeniem
      • rola stanowczości w trakcie asertywnej odmowy
      • rola uprzejmości w trakcie asertywnej odmowy
      • praktyczny trening komunikacyjny oparty na sytuacjach wprost z codziennej praktyki uczestników.
    • jak asertywnie prosić i wydawać POLECENIA?
    • jak wyrażać opinie i przekonania?
    • jak WYRAŻAĆ KRYTYKĘ?
    • jak reagować na krytykę wyrażoną wprost i „aluzyjną" - ćwiczenie "krytykant"?
    • jakie są asertywne strategie w radzeniu sobie z oceną - ćwiczenie „transplantacja"
    • jak radzić sobie z osobami UTRUDNIAJĄCYMI NAM PRACĘ- scenariusze postępowania
      • os. utrudniająca pracę, nie przekazująca informacji,
      • os. oskarżająca, pomawiająca, tworząca „sojusze",
      • os. dyskryminująca.
    • jak obronić własne granice?
    • jak i dlaczego chwalić innych w asertywny sposób?
      • główne obawy w obszarze udzielania pochwał 
      • kluczowa psychologiczna funkcja pochwały w budowaniu motywacji, zaangażowania i  zmiany zachowania
      • model konstruktywnej pochwały
      • metoda interaktywna (pozytywna informacja zwrotna jako rozmowa motywująca)
      • asertywne przyjmowanie pochwały.
  7. Asertywność fizyczna: komunikacja niewerbalna, punkt siły, stabilizacja, melodia głosu.
  8. Podsumowanie szkolenia i przekazanie zadań wdrożeniowych.

Opinie o szkoleniu:

  • Anna, Izba Celna Biała Podlaska
    Super !!!
  • Damian, Izba Celna Olsztyn
    Najlepsze szkolenie w jakim uczestniczyłem – wiedza dotychczasowo całkowicie nieznana podana w sposób przystępny, przyjazny i interesujący.
  • Wojciech, Ministerstwo Finansów
    Świetnie przygotowani trenerzy – spełnili moje oczekiwania.
  • Andrzej , Orlen S.A.
    Bardzo profesjonalne szkolenie, dobrze spędzony czas
  • Ewelina, Krajowa Rada Notarialna
    Szkolenie było prowadzone perfekcyjnie, poparte ćwiczeniami, bardzo dobry kontakt prowadzącego z grupą.
  • Ola, Nike
    Polecam szkolenie. Dynamika, poczucie humoru prowadzącego, przykłady.
  • Anna, Polkomtel S.A.
    Szkolenie bardzo dobrze prowadzone, bardzo otwarta i kompetentna prowadząca.
  • Anna, Polkomtel S.A.
    Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, bardzo jasno przekazana treść, sympatyczna atmosfera, z chęcią wezmę udział w kolejnym szkoleniu z tym trenerem.
  • Marta, PZU S.A.
    Jasny przekaz, dobry kontakt z grupą, fajne zajęcia.
  • Kinga, Tramwaje Warszawskie
    Było super!!!
  • Karolina, Mazowiecki Urząd Wojewódzki
    Szkolenie było ciekawe. Wiedza była przekazywana w sposób interesujący i klarowny. Dużo interesujących ćwiczeń.
  • Małgorzata, Trouw Nutrition Polska Sp. z o. o.
    Szkolenie godne polecenia. Sposób przekazywania wiedzy, fachowość, bogate materiały...
  • Paweł, Diehl
    Bardzo dobre szkolenie z przykładami, bardzo płynnie prowadzone.
  • Joanna, International masters Publishers
    Bardzo ciekawy sposób prowadzenia, motywujący do działania.
  • Sebastian, Tramwaje Warszawskie sp. zo.o.
    Świetny kontakt z grupą, interaktywność, elastyczność trenerki (poszukiwanie potrzeb uczestników i odpowiedzi na nie)
  • Izabela, lanxess Central easten Europe sp. z o.o.
    Profesjonalna, sympatyczna prowadząca. Bardzo fajnie przeprowadzone szkolenie: praktyczne, dużo ćwiczeń,
  • Rafał, PTK centertel sp. z o.o.
    Jedno z ciekawszych szkoleń w ostatnich 2 latach.
  • Anna, BANK BPH
    Super zaangażowanie trenera i praktyczne ćwiczenia.
  • Justyna, BANK BPH
    Podobały mi się ćwiczenia praktyczne, sposób prezentowania szkolenia.
  • Joanna, BANK BPH
    Brak zastrzeżeń. Super podejście trenera i dobrane zadania, ćwiczenia.
  • Tobiasz, BANK BPH
    Mocną stroną trenera jest profesjonalizm pod kątem merytorycznym jak i prowadzenia szkolenia.
  • Ewa, OSI POLAND FOODWORKS SP. Z O.O.
    Można poznać i wydobyć z siebie zasoby, których na co dzień się nie używa, bądź też uważa się że ich nie ma.
  • Tomasz, Wirthwein Polska Sp. z o.o.
    Dobra organizacja czasu pracy na szkoleniu, atrakcyjna i interesująca forma przekazu, odpowiednia (choć nie wystarczająca) ilość ćwiczeń.
  • Przemysław, GIWK Sp. z o.o.
    Dzięki szkoleniu można poprawić komunikację z innymi osobami, a zarazem jasno wyrazić swoje cele i potrzeby.
  • Monika, GIWK Sp. z o.o.
    Temat został przekazany bardzo interesująco w dostępny sposób, dużo się nauczyłam.
  • Grażyna, GIWK Sp. z o.o.
    Bardzo sympatyczne i pouczające szkolenie.
  • Julia, Kapsch Telematic Services Sp. z o.o.
    Fajny temat, ciekawe techniki, wspaniała prowadząca:)
  • Ewelina, Coca-cola HBC Polska Sp. z o.o.
    Szkolenie otworzyło myślenie o tym co jest źle, na co powinniśmy zwracać uwagę.
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne
  • Anita, MPWiK S.A.
    Świetna Pani prowadząca, ciekawe tematy i ćwiczenia. Pełna współpraca prowadzącego z zespołem
  • Eliza, MPWiK S.A.
    Doskonałe szkolenie, przystepne

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

1590 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

1290 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 20%, trzeci uczestnik - 25%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

  • 09 - 10 kwietnia 2024 Warszawa
  • 28 - 29 maja 2024 Warszawa
  • 18 - 19 czerwca 2024 ON-LINE
  • 19 - 20 września 2024 Warszawa
  • 19 - 20 listopada 2024 ON-LINE
  • 12 - 13 grudnia 2024 Warszawa

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

Oxygen Residence

1 m od High5
340 zł za 1 os.

Ibis Warszawa Centrum

350m od High5
359 zł za 1 os.
więcej

Co jeszcze?

Asertywność to wyrażanie swoich uczuć
Asertywność to bronienie swoich praw
Asertywność to ustalanie granic
Asertywność pozwala lepiej budować swoją karierę
Asertywność towarzyszy nam w każdej sferze życia
Asertywność to ogromny krok do zmiany
Asertywności uczymy się przez całe życie
Asertywność jest umiejętnością nabytą
Asertywność to nie arogancja
Asertywność to składowa inteligencji emocjonalnej
Asertywność to wskaźnik spontaniczności uczuć
Asertywność to umiejętność społeczna i komunikacyjna, którą można kształtować
Asertywność wymaga jasnego określenia swojego stanowiska
Asertywność to korzystanie ze swoich praw
Asertywność to stanowczość
Asertywność to osiąganie celu, nie krzywdząc innych
Asertywność to zmienna i zależna od wielu od sytuacji

Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne