Szkolenie (stacjonarne / online) Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze

#zarzadzanie konfliktem szkolenie

Sztuka rozwiązywania i zapobiegania konfliktom

Korzyści ze szkolenia

  • nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów oraz pierwsze objawy konfliktów,
  • poznasz swój styl rozwiązywania konfliktów,
  • opracujesz listę wyzwalaczy konfliktów w Twoim zespole,
  • przećwiczysz sposoby rozwiązywania konfliktów,
  • poznasz zalety konstruktywnego konfliktu i sposoby jego wykorzystania do rozwoju zespołu.

  •  
  • 2023-05-16 2023-05-17 16 - 17 maja 2023, ON-LINE
  • 2023-06-22 2023-06-23 22 - 23 czerwca 2023, Warszawa
  • 2023-09-26 2023-09-27 26 - 27 września 2023, ON-LINE
  • 2023-10-10 2023-10-11 10 - 11 października 2023, Warszawa
  • 2023-12-12 2023-12-13 12 - 13 grudnia 2023, Warszawa

Program szkolenia Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze

  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy,
    • góra konfliktu-dynamika i fazy konfliktu,
    • 5 poziomów eskalacji konfliktu,
    • po co nam konflikt?-konstruktywna i dekonstrukcyjna rola konfliktu.
  2. Otwarte i ukryte źródła konfliktów i przyczyny ich powstawania: 
    • konflikt w sferze wartości,
    • konflikt w sferze danych i faktów,
    • konflikt w sferze strukturalnej i procesowej,
    • osobowościowe źródła konfliktów.
  3. Przyczyny konfliktów w moim zespole - ćwiczenie:
    • „zapalniki” konfliktu z zespole,
    • emocje w konflikcie,
    • skutki niezauważania konfliktu i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
    • nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
    • rola Przełożonego w przypadku konfliktu.
  4. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych – symulacja konfliktu gra szkoleniowa „Strefa Krytyczna”:
    • dostrzeganie konfliktu,
    • analiza sytuacji problemowej,
    • tworzenie rozwiązań,
    • ocena pomysłów i rozwiązań,
    • gesty  zgody.
  5. Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i konfliktowymi w zespole:
    • demotywacja pracownika i zespołu, 
    • brak współpracy,
    • nieefektywny podział obowiązków,
    • sojusze przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
    • plotkowanie, pomówienia, oskarżenia, nastawianie,
    • opór,
    • dyskryminacja,
    • konflikt w relacji „Przełożony-Pracownik”.
  6. Trening prowadzenia trudnych rozmów ukierunkowanych na rozwiązanie konfliktów:
    • cykl OAPD,
    • model SMAD,
    • metoda Gordona,
    • pozycja percepcyjna.
  7. Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu".
  8. Kierowanie konfliktem:
    • aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
    • plany działań,
    • warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
    • jakie są „czynników sukcesu" i „czynniki porażki" w konflikcie?
    • komunikacja zarządzającego w konflikcie,
    • przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
  9. Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
  10. Moje "Start-Stop-Continue": jak wdrożę wiedzę i umiejętności ze szkolenia do mojej codziennej pracy:
    • sesja informacji zwrotnych Uczestnicy-Uczestnik i Trener-Uczestnik,
    • zaplanowanie indywidualnych zadań wdrożeniowych.

Opinie o szkoleniu:

  • Agnieszka, Clifford Chance, Janicka, Krużewski, Namiotkiewicz i wspólnicy
    Zarówno sposób prowadzenia szkolenia jak i zawarta tematyka było bez zarzutu. Co więcej, jest to jedne z nielicznych szkoleń, które w żadnym razie nie było nudne! Naprawdę jestem pod wrażeniem.
  • Marta, Raiffeisen Bank Polska S.A.
    Sposób przekazywania informacji, bardzo ciekawe przykłady, prowadzenie zajęć w fantastyczny sposób. Chciałabym się wybrać na kolejne, podobne szkolenie.
  • Anna, Frauenthal Automotive Toruń
    Swobodny sposób prowadzenia, świetne rozpoczęcie:), sporo informacji. A do tego dobry lunch, świetna lokalizacja, dobra kawa.
  • Magdalena, Kancelaria Sejmu
    Bardzo przydatne szkolenie, pokazujące gotowe mechanizmy rozwiązywania konfliktów

Metody szkoleniowe

Szkolenie stacjonarne

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch (restauracja)
  • serwis kawowy premium

Cena:

1790 zł

+ VAT

Szkolenie online zawiera

  • 2 dni szkolenia (16 godzin )
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat (pdf)
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring

Cena:

1490 zł

+ VAT

Rabaty:

  • drugi uczestnik - 20%, trzeci uczestnik - 25%
  • więcej - porozmawiajmy

Terminy szkolenia

  • 16 - 17 maja 2023 ON-LINE
  • 22 - 23 czerwca 2023 Warszawa
  • 26 - 27 września 2023 ON-LINE
  • 10 - 11 października 2023 Warszawa
  • 12 - 13 grudnia 2023 Warszawa

Zarezerwuj

 

Hotele

blisko nas

Leonardo Hotels ****

400m od High5
335 zł za 1 os.

Oxygen Residence

0 m od High5
300 zł za 1 os.
więcej
Szkolenia otwarte
Szkolenia zamknięte
Szkolenia indywidualne

Manifest skuteczności i zadowolenia

  1. Tylko konkrety
    Na szkoleniu dostaniesz to, czego potrzebujesz. Konkretnie i praktycznie. Trenerzy skoncentrowani są na rozwiązywaniu realnych problemów. Przykłady wzięte z życia, ćwiczenia, które utrwalają nową wiedzę, wsparcie dla Twojego rozwoju. Tylko skuteczne narzędzia. Unikalna metodologia Planu Działań Wdrożeniowych i system double loop pomoże Ci zrealizować swoje cele po szkoleniu - wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
  2. Proces
    Szkolenie nie kończy się na szkoleniu. To proces. Dbając o efektywność szkoleń otwartych zapewniamy uczestnikom udział w całym procesie szkoleniowym.
  3. Nie zapominamy
    O nowo zdobytą wiedzę i umiejętności musimy się troszczyć: regularnie powtarzać i wykorzystywać w codziennej pracy. Chcemy Ci w tym pomóc. Przygotowaliśmy specjalną platformę on-linę, dzięki której będziemy z Tobą w kontakcie i będziemy przysyłać Ci, Uczestniku najważniejsze treści szkolenia, inspiracje, casy.
  4. Pewne
    Robimy wszystko, żeby nie odwoływać szkoleń Jeśli przy szkoleniu widzisz ikonę „pewny” tzn., że szkolenie odbędzie się w miejscu i o czasie – tak jak zaplanowałaś. Tylko w sporadycznych, wyjątkowych wypadkach, nie z naszej winy, szkolenie ze statusem pewny może być przeniesione na inny termin.
    Jeśli natomiast Ty z ważnych przyczyn nie możesz przyjść na zarezerwowane szkolenie, nie poniesiesz z tego powodu żadnych konsekwencji – zaproponujemy Ci inny, dogodny termin szkolenia.
  5. Komfort
    Jesteśmy w samym centrum Warszawy, w sąsiedztwie kompleksu Warsaw Spire. Tylko 5 minut od metra, tramwaju i tuż przy parking strzeżonym. Kreatywna i wygodna przestrzeń specjalnie dla Państwa została zaprojektowane przez pracownię Modelina i zyskała już uznanie na świecie ( projekt ukaże się w Modern Office Design wydawnictwa Images Publishing) Na lunch zapraszamy do restauracji Stixx. Komfort to też liczba Uczestników ma szkoleniu. Możesz mieć pewność, że będziesz w grupie nie większej niż 12 osób, a to znaczy, że będziesz miał przestrzeń dla siebie, czas na swoje pytania I rozwiązania tylko dla Ciebie.

 

 

 

 

 

High5 Certified